Patron cyklostezky -Michal Jančařík 

patron

Budování mezinárodní CT3 považuju za událost, u které jako Plzeňák a milovník kola nechci chybět. Je tady šance, že tahle cyklostezka bude hodně pěkná, linie vedená pohodovým terénem kolem řeky, to je z mého pohledu téměř ideál pro cyklisty všeho druhu. Co je ovšem podstatné - tento projekt není zdaleka jen pro cyklisty, užijí si ho bruslaři, mámy s kočárky, běžní pěšáci, jak pro rekreaci, tak třeba i cesty do práce atd. Tenhle přesah mě na celé akci baví asi nejvíc. Moje zkušenost z natáčení TV pořadu Cyklotoulky po republice říká, že nová, zdařilá cyklostezka přináší mnohé synergické efekty a velmi pozvedne celý region. Podle mě platí: Nová pěkná cyklostezka pro cyklisty rovná se dobrá zpráva pro všechny! Už se těším, až se společně projedeme a držím palce při výstavbě.
autogram
       
                                                                                                 Michal Jančařík

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

 
INFORMACE O TECHNICKÉM ŘEŠENÍ CYKLOSTEZKY
 
   Trasa cyklostezky vedoucí v těsné blízkosti řeky Radbuzy  má svá specifika a těm je třeba přizpůsobit její technické řešení. Proto je navržen originální způsob realizace stezky: do terénu nivních luk bude osazen souvislý řetězec betonových prefabrikátů tvaru U, které budou obsahovat znázorněné vrstvy a finální (asfaltový) povrch. Toto řešení je finančně úsporné a navíc zaručuje odolnost trasy v místech, kde se může při povodních rozlévat voda z řeky Radbuzy.
Cyklostezka vede přes území celkem 8 obcí a měst Mikroregionu Radbuza, konkrétně ve směru od Plzně přes město Dobřany, obec Vstiš a Chotěšov, město Stod, obec Střelice a Hradec, město Holýšov a obec Kvíčovice. Její celková délka po území měst a obcí Mikroregionu Radbuza je necelých 30 km. 
 
INFORMACE O CYKLOSTEZCE CT3 VE VZTAHU
K MIKROREGIONU RADBUZA
 
   Cyklostezka CT3 je pro cyklisty tímtéž, čím jsou pro auta dálnice a pro vlaky koridory. Jako jedna z hlavních os mezinárodní cyklistické dopravy ve střední Evropě figuruje v koncepcích ČR a SRN, ale i spolkové země Bavorsko či Plzeňského a Středočeského kraje. Všechny regiony, kudy již hotové úseky procházejí, ji ale z velké části realizovaly jen jako dopravní značení vedoucí po silnicích. Mikroregion Radbuza na to jde jinak. S využitím dotací Plzeňského kraje na zajištění přípravných prací se snaží vybudovat samostatnou cyklostezku s vyloučením aut. Chybět by neměla ani odpočívadla, koše, informační systém a další vybavení. Vedení všech obcí, které se na projektu podílejí, si od cyklostezky slibuje rozvoj turistického ruchu, podporu dálkové cyklistiky i cyklodopravy obyvatel za prací a také příležitost k rekreačně-sportovnímu vyžití lidí všeho věku. Stezka bude k dispozici i bruslařům (In-Line), maminkám s kočárky na procházky a dalším. Upravený terén vedle poslouží vyznavačům pohledu na svět z koňského hřbetu, stezka bude tedy sloužit i jako hipostezka. Trasa cyklostezky je navržena tak, aby co nejvíc kopírovala tok řeky Radbuzy. To ji činí fyzicky nenáročnou a zároveň uklidňující a velmi atraktivní. Kromě tradiční rekreační i turistické funkce bude mít i funkci přepravní, protože řada místních obyvatel ji bude využívat v příznivých podmínkách  například jako místo pro dopravu do svého zaměstnání. 
Projekt je nyní ve fázi územního řízení a bude třeba zahájit jednání s vlastníky pozemků, po nichž trasa vede, kteří svými souhlasy umožní její vznik. Věříme, že s jejich i  Vaší pomocí v dohledné době proměníme plány na cyklostezku v realitu. 
V případě, že Mikroregion Radbuza a všechny zúčastněné obce získají na cyklostezku příslušná stavební povolení, jsou připraveni zahájit jednotlivými etapami její vlastní realizaci.  
 
SKLADBA
 
- asfaltový /alt. mlatový/ povrch
- štěrková kladecí vrstva
- štěrková roznášecí a drenážní vrstva
- betonový prefabrikát
- rostlý terén